Gromska Daniela (1889-1973)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Moszczenica
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Gromska Daniela (1889-1973)
(-)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(164)
Jachowicz Stanisław
(159)
Steel Danielle (1948- )
(155)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(153)
Lech Justyna
(138)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(128)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(125)
Czechowicz Józef
(119)
Prus Bolesław (1847-1912)
(115)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(112)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Roberts Nora (1950- )
(100)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Zimnicka Iwona (1963- )
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(84)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(83)
Sekuła Elżbieta
(79)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(79)
Baudelaire Charles
(77)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(77)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(75)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Cussler Clive (1931-2020)
(74)
Maliszewski Karol
(74)
Sandemo Margit (1924- )
(73)
Webb Holly
(73)
King Stephen (1947- )
(72)
Kornhauser Julian
(72)
Syrokomla Władysław
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(69)
Lem Stanisław (1921-2006)
(67)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(67)
Zarawska Patrycja (1970- )
(66)
Lange Antoni
(65)
Fabianowska Małgorzata
(64)
Ławnicki Lucjan
(64)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(63)
Mróz Remigiusz (1987- )
(63)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Michalak Katarzyna (1969- )
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Keff Bożena
(58)
Sandemo Margit (1924- ). Saga o ludziach lodu
(58)
Stefańska Paulina
(57)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(57)
Bratny Roman (1921-2017)
(56)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(56)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Popławska Anna (literatura)
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Rychlicki Zbigniew (1922-1989)
(55)
Tuwim Julian (1894-1953)
(55)
Cartland Barbara (1902-2000)
(53)
Grabiński Stefan
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Siesicka Krystyna (1928-2015)
(53)
Kraśko Jan (1954- )
(52)
Król Michał
(52)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(52)
Polak Kamil
(52)
Szekspir William (1564-1616)
(52)
Szulc Andrzej
(52)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(51)
Pintara Maciej
(51)
Williams Sophy (1965- )
(51)
Niziurski Edmund (1925-2013)
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Centkiewicz Czesław Jacek (1904-1996)
(49)
Mirandola Franciszek
(49)
Rok wydania
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Etyka
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Tyt. oryg. : "Ethika Nikomácheia" XXXVIII-XLV.
Najbardziej znana praca Arystotelesa - "Etyka nikomachejska", zawiera definicję szczęścia. Jest to według niego najwyższe dobro, do którego dąży człowiek, a osiąga je się przez działanie duszy i życie w zgodzie z dzielnością etyczną. To nieustanne angażowanie się w jakieś czynności, gdyż ten, który nic nie robi, szczęścia nie osiągnie. Jednak we wszystkim, co się robi, należy zachować umiar. I właśnie to jest najogólniej przedstawiona zasada "złotego środka". Arystoteles twierdził, że aby móc osiągnąć szczęście, nie wolno popadać w skrajności. Najlepszym wyjściem jest właśnie znalezienie pewnego kompromisu między nimi. Cnota dla Arystotelesa była środkiem miedzy skrajnościami , które są wadami - jedna nadmiaru, druga niedostatku. Dzielił je na dianoetyczne, takie jak mądrość czy rozsądek i etyczne, jak męstwo lub hojność. Jest ich dokładnie tyle, ile czynności wykonuje człowiek, gdyż każda z nich posiada swoją cnotę. I tak, gdy mamy do czynienia z dobrami zewnętrznymi to cnotą jest hojność, lecz gdy się boimy, za cnotę uważa się męstwo. Lęk nie jest zły, ale nasze podejście do niego może być nieodpowiednie, gdy towarzyszy nam wtedy, kiedy nie należy się bać, lub gdy go nie czujemy w sytuacjach, w których jego pojawienie się byłoby czymś oczywistym. Wtedy odpowiednim uczuciem jest męstwo, gdyż to środek między tchórzostwem a zuchwalstwem. To samo tyczy się cnót zewnętrznych . Hojność to środek między skąpstwem a rozrzutnością. Arystoteles określał cnotę jako "usposobienie zachowujące środek".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Moszczenica
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 17 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej